Jaarverslag Toernooicommissie 2018

De toernooicommissie, bestaande uit Ingrid van Duijn, Cor Disseldorp, Anita Lap, Patricia Sanders, Marleen de Vink, Geertjan Brouwer, Janneco van der Niet en Marëlle de Bakker, heeft in 2018 drie toernooien georganiseerd.

Clubkampioenschappen 2018
Van 17 tot en met 24 juni zijn de Clubkampioenschappen gehouden. 149 deelnemers hebben gespeeld in 24 onderdelen. In 2018 is de Summer Challenge geïntroduceerd. Dit is een zomerlidmaatschap geldig in de maanden juni, juli en augustus, ideaal dus voor sporters die een zomerstop hebben, zoals voetballers en hockeyers. Maar liefst 35 sportievelingen hebben een zomerabonnement afgesloten en een groot aantal van hen deed mee met de Clubkampioenschappen.

Van der Zwart Jewelz aan Zee Open 2018
Het open toernooi van TV de Gevers, het “Van der Zwart Jewelz aan Zee Open 2018” is gehouden van zaterdag 28 juli tot en met zondag 5 augustus. Wat was het warm! Om een voorbeeld te geven: op de finaledag moest de sproeibrigade 21 keer uitrukken om de banen te sproeien. Ondanks de hitte hadden er toch maar liefst 629 deelnemers ingeschreven. Er werd gespeeld in 47 categorieën. In de hoogste categorie, de categorie 2, won Jeroen Camfferman bij de heren en ging Miriam Westerink er bij de dames met de eerste prijs vandoor. Op woensdagavond was er een feestavond met de band Mortey Flames, op donderdagavond werden de sponsors op een borrel getrakteerd en op vrijdagavond zette DJ Dandy de tent op zijn kop. Noemenswaardig is nog dat onze fantastische hoofdsponsor Van der Zwart Jewelz ook de komende drie jaar zijn naam verbindt aan ons grote open toernooi. Daar zijn wij heel blij mee!

Het Noortukse Toernooi

Van 26 augustus tot en met 2 september is alweer de vijfde editie van het Noortukse Toernooi gehouden. Het Noortukse Toernooi is geen officieel KNLTB-toernooi, waardoor iedereen kan meedoen. Wel of geen lid van een tennisvereniging, wel of geen tenniservaring: het maakt niet uit. Aan het Noortukse Toernooi doe je mee voor de gezelligheid. En gezellig was het. Er waren bijzondere koppels samengesteld die mooie tennispartijen speelden. Dit jaar telden we 187 deelnemers.
Het goede doel was, net als in 2017, Friends United. De Friends hebben een leuke tennisclinic gehad van Noud van Dam. Tijdens de toernooiweek zijn er loten verkocht voor de grandioze loterij op de finaledag. De volledige opbrengst van de loterij en een deel van het inschrijfgeld kwamen ten goede aan de Friends. Wethouder Gerben van Duin kon aan het einde van het toernooi dan ook een cheque uitreiken van € 2.400,00. Hier kunnen onze Friends weer mooie dingen van doen.