ijsrunners 2018-2019

Hier lig ik dan met zweet op mijn voorhoofd op het strand van Noordwijk 26 graden, en bereid mij voor op het jaarverslag van de ijsrunners….

Voelt een beetje vreemd, want over 6 dagen gaan wij met de ijsrunners weer schaatsen in het nieuwe seizoen. Maar nu even terug naar verleden jaar.

Na alle voorbereidingen zijn de ijsrunners op 6 Oktober de eerste keer gaan schaatsen op de Haarlemse ijsbaan. Bij de eerste keer schaatsen wordt er goed gekeken of er kinderen gewisseld moeten worden naar een andere groep i.v.m. niveau verschillen. Ook wordt er gekeken of de kinderen de juiste schaatsen hebben en of er nog verwisseld moet worden.

Zaterdag 1
December gingen ook de zwarte Pieten weer mee naar Haarlem, dit was heel leuk, allemaal zingen in de bus.

15 December de eerste keer een echte wedstrijd schaatsen met een starter en een startschot. Heel spannend was dat voor sommige kinderen en het publiek genoot er zichtbaar van.

2 Februari, de ijsrunners mochten  ook meedoen met de clubkampioenschappen, eerst in de middag eventjes trainen en op de avond de wedstrijden. Moe en voldaan gingen onze jeugdschaatsers naar huis.

9 Februari, start van het diploma schaatsen. De kinderen worden getoetst op hun niveau en moeten oefeningen afleggen die ze in het afgelopen seizoen geoefend hebben. Zo  kunnen wij hun technische ontwikkelingen bekijken en beoordelen welk diploma daar bij past.

2 Maart
laatste keer schaatsen met een afsluitende 11-stedentocht.

Als afsluiting organiseerden wij een bowlingmiddag, compleet met diploma en bekeruitreikingen en konden de schaatsspullen weer ingeleverd worden, zodat wij alles weer schoon in de kast konden plaatsen. Het was een goed jaar voor de ijsrunners mede door de vele inschrijvingen van Sjors sportief. Wij zijn heel blij met onze vrijwilligers, die het jeugdschaatsen bij de NIJC mogelijk maken.

Allemaal
heel erg bedankt!